
Onze voorwaarden
Onze voorwaarden
1.1 In een offerte wordt het standaard uurtarief, of welke eenheidsprijs dan ook, altijd vermeld inclusief heffingen, vergunningen en/of belastingen opgelegd door de overheid.
1.2 Tussentijdse veranderingen in de opdracht, voorgesteld door opdrachtgever, kunnen slechts dan door opdrachtnemer worden aanvaard, indien daarover volledige overeenstemming is bereikt tussen opdrachtgever en opdrachtnemer. Deze volledige overeenstemming kan slechts blijken uit een door beide partijen voor akkoord ondertekend geschrift, waarin ook de eventuele financiële gevolgen van de wijziging zijn omschreven.
1.3 Opdrachtgever is gehouden om alle gegevens, bescheiden en/of welke materialen dan ook, die opdrachtnemer naar zijn oordeel nodig heeft voor het correct uitvoeren van de verleende opdracht, tijdig in de door opdrachtnemer gewenste vorm en op de door opdrachtnemer gewenste wijze aan opdrachtnemer ter beschikking te stellen.
1.4 Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid, betrouwbaarheid en geschiktheid van het aan opdrachtnemer ter uitvoering van diens opdracht ter beschikking gestelde materiaal c.q. van de aan opdrachtnemer verstrekte gegevens.
1.5 Voor werknemers van 18 jaar of ouder geldt dat de werkgever de arbeid zo moet regelen dat het werk wordt onderbroken door een pauze van ten minste 30 minuten als de werknemer meer dan 5,5 uur werkt. Deze 30 minuten kunnen eventueel worden opgesplitst in twee pauzes van 15 minuten. Als een werknemer meer dan 8 uur werkt, heeft hij recht op een pauze van ten minste 45 minuten.
1.6 Opdrachtgever verplicht zich de omstandigheden op en om de locatie, inclusief parkeer- en vervoersruimte, vergunningen en ontheffingen voor de verhuiswagens, verhuisliften en personeel zodanig te organiseren en de te vervoeren goederen zodanig te verpakken, dat de opdrachtnemer in staat wordt gesteld de opdracht schadeloos en binnen aanvaardbare omstandigheden uit te voeren, tenzij anders schriftelijk afgesproken.
1.7 De opdrachtgever heeft een verplicht eigen risico van €250,- per opdracht, indien de schade is veroorzaakt door opdrachtnemer.
1.8 De inboedel van de opdrachtgever dient transportwaardig verpakt te zijn door de opdrachtgever zelf, tenzij anders van te voren overeengekomen in de opdracht (de inhoud van bijvoorbeeld een verhuisdoos dient zodanig ingepakt te zijn dat losse items elkaar niet kunnen beschadigen). Kleine voorwerpen dienen op voorhand in gesloten dozen zijn verpakt (tenzij van te voren anders overeengekomen in de opdracht). Elektronica zoals een televisie, laptop of geluidssysteem dienen vervoerd te worden in originele verpakking. Indien deze verpakking niet aanwezig is, zal opdrachtnemer zorgen voor een juiste bescherming nadat er gecontroleerd is of de apparaten correct functioneren.
1.9 Opdrachtnemer werkt uitsluitend met vakkundige verhuizers. Indien andere personen meehelpen met het uitvoeren van de opdracht, dan valt elke geleden schade veroorzaakt door deze personen niet onder de verantwoordelijkheid van opdrachtnemer.
1.10 Enige vertraging kan optreden door het uitlopen van een verhuizing: fileproblemen, slechte weersomstandigheden etc. Opdrachtnemer is hiervoor niet aansprakelijk en de kosten voor de wachttijd zijn ten laste van de opdrachtgever.
1.11 In geval van schade dient de opdrachtgever in aanwezigheid van de verhuizers deze schade te specificeren en die schriftelijk vast te stellen. Schades dienen binnen 48 uur gemeld te worden om zodoende een snelle afhandeling mogelijk te maken.
1.12 Bij schade dient opdrachtgever ten allen tijde de originele bon te sturen. Wanneer de originele bon niet beschikbaar is, dient opdrachtgever bij de leverancier een waardebewijs op te vragen. Schades worden uitgekeerd op basis van de dagwaarde.